Weet jij wat er leeft in jouw eigen werelddeel?

Europa is hotter dan ooit. Wil je het hebben over de Brexit, vluchtelingenproblematiek of de Europese Unie? Name it! Europahuis Ryckevelde kan je er alles over vertellen. Ryckevelde is een vormingscentrum en brengt actuele topics omtrent Europa dichter bij de burger. Well Communications creëerde voor Europahuis een nieuwe naam, corporate identity, website en tal van andere communicatietools.

Branding Huisstijlmiddelen Marketing en strategie Marketing tools Naming Web design Web development

“Een nieuwe naam voor Ryckevelde was een boeiende oefening. Na brainstormsessies met belangengroepen werd Ryckevelde omgedoopt tot 'Europahuis Ryckevelde'. De oude baseline 'Beweging voor Europees burgerschap' veegden we van de Europese landkaart. Vanaf nu prijkt 'Thuis in Europa' onder het logo en is het een stuk toegankelijker dan voorheen."

Account manager Nic

“Door de ster en de roze kleur te behouden, maakt het nieuwe logo een kleine knipoog naar de oude huisstijl. Europahuis Ryckevelde is een participatie-en communicatieplatform, hierdoor ontstond de idee om het logo in de vorm van een huis en een tekstballon te maken. Je gaat als het ware in dialoog met Europa. Na het nieuwe logodesign werden communicatie- en marketingtools uitgerold, waaronder ook de nieuwe website.”

Art director Sofie

“De website van Europahuis Ryckevelde geeft scholieren, jongeren en volwassenen een betere kijk op hun Europa. Door het gebruik van dynamische filters voorzien we bezoekers van content die voor hen op dat moment interessant is. Om een brug te bouwen tussen de surfer en het Europahuis implementeerden we een interactieve quizcampagne, op die manier leren we meer over onze bezoeker, zijn mening én de trending thema's."

De website is op wens van de klant opgemaakt in Drupal. Hierdoor is het kinderspel om nieuwe content toe te voegen, templates aan te passen en de website verder uit te bouwen.”

Web developer Tom

Hoe goed is jouw kennis over Europa?

Doe de quiz

Klaar om jouw project of idee om te zetten in de praktijk?

Vertel het ons!