WELL logo
Well Communications

Kom massaal in het vizier van de juiste klanten

Wat is dit dan de juiste klant en wie is jouw klant? Dit is de basis van een succesvolle lead generation strategie. Lead generation is je vooral focussen op de juiste doelgroep en dus geen tijd verliezen of frustraties creëren bij foute klanten. Die subtiliteit zorgt er voor dat we steevast 'marketing qualified leads' (lees: mensen die interesse hebben in jouw product of dienst) omzetten naar 'sales qualified leads' (lees: koopklare consumenten). Dit kan zowel offline, op plaatsen waar jouw potentiële klant aanwezig is, als online via jouw digital presence. Daarom is het heel belangrijk dat er crossmediaal en omnipresence gedacht wordt op vandaag.
In WELL hebben wij de juiste partner gevonden voor onze volgende stappen inzake communicatie. We zijn meteen overtuigd geraakt door de verfrissende werkwijze en de strategische inzichten die wij dankzij WELL hebben verworven. Heldere en intelligente aanpak, duidelijke strategie, meetbare resultaten.
Michael Boudry - partner
Novius

Onze aanpak voor lead generation

De correcte leads generen vraagt een grondige aanpak. Geen losse flodders schieten, maar een weldoordacht draaiboek en de nodige metrics om het succes effectief te meten. Met onze beproefde methodiek gaan we definiëren wie die klant precies is waar we potentieel het meeste succes mee halen en plaatsen deze vervolgens in ons communicatiemodel. Dit model laat ons toe om helder te definiëren waar de klant zich in het aankoopproces bevindt. Pas als alles netjes in kaart is gebracht, schieten wij gerichte pijlen af.

Company map

In deze boeiende kick-off sessie gaan we samen op zoek naar alle essentiële bouwstenen die jouw onderneming uniek maakt. We brengen deze in kaart in een handige one-pager, een soort foto, zodat wij zeker alle neuzen in dezelfde richting zetten. 

Buyer persona

Via een doelgroeponderzoek gaan we op zoek naar een vijftal typerende klanten. We reduceren jouw totale doelgroep tot een aantal fictieve personen die jouw klanten vertegenwoordigen. Deze archetypen zorgen ervoor dat we ons heel diep kunnen inleven in wie jouw klant is, wat hij of zij graag doet of net niet, wat ze lezen en graag bekijken, waar hij of zij woont, op vakantie gaat...Kortom we krijgen een beeld van jouw ideale doelgroep. 


Customer journey

In deze sessie gaan we vervolgens met elk van de buyer persona's aan de slag en gaan we na wat het traject is die hij of zij aflegt vanaf het moment dat deze een nood voelt tot aan de effectieve aankoop en zelf nog een stuk verder. We brengen aan de hand van ons communicatiemodel elke interactie met jouw merk of bedrijf in kaart. We bepalen welke touchpoints er zijn en welke middelen de klant gebruikt of nodig heeft om in contact te komen met jouw product of dienst. 

Plan van aanpak

Met alle inzichten vanuit uit de company map, de buyer persona en de customer journey gaan onze strategen aan de slag en schrijven we een actieplan uit die precies in kaart brengt hoe en met welke middelen we de correcte leads voor jouw binnenhalen. Finaal voorzien wij voor elke actie de nodige metrics waardoor we constant kunnen bijsturen ifv een optimale ROI.

Succesvolle lead generation campagnes

URSA

Méér online awareness voor URSA

Anovo Clinic

Een snelgroeiend totaalconcept om mensen terug te laten stralen

Busworld

360° approach voor Busworld

Goddeeris

Een branding die er boenk op zit

Bellewaerde

Smilemaker campagne levert nominatie op voor meest human communicatiecase

Vida design

Krachtige lanceringscampagne zorgt voor 60% meer websitebezoek
DRAG

Benader jij de juiste doelgroep?

Kom bij ons op de koffie & boek jouw gratis inspiratiesessie. Wij delen graag onze visie en helpen je met pragmatische tips & tricks groeien
Maak een afspraak
WELL_footer