Well Communications

Goddeeris, méér dan een branding

Goddeeris is ontstaan als lokaal familiebedrijf in het hartje van Roeselare. Sinds enkele jaren kennen ze een enorme boost en zijn ze uitgegroeid tot een volwaardige speler én specialist in industrial HVAC maar ook industrial piping! En daar willen ze het niet bij laten. Het familiebedrijf Goddeeris wordt aangestuurd door 4 industrious mannen die héél wat ambitie koesteren!

Net om de ambities van Goddeeris waar te maken en hun BHAG* na te streven, klopte Goddeeris bij WELL aan. Het werd tijd om hun identiteit op hun plannen af te stemmen.

*voluit betekent BHAG Big Hairy Audacious Goal en komt uit het boek van James Collins en Jerry Porras, Built to last: Successful Habits of Visionary Companies.
Allereerst zijn we gestart met de basisvragen: behouden we onze naam? splitsen we de firma op in HVAC en piping?...
Kortom, alle heilige huisjes durfden deze mannen in vraag te stellen. Na heel wat strategische meetings en een duidelijke positionering van Goddeeris, zijn we we tot een sterke identiteit gekomen.

We are industrious

Dat is Goddeeris ten voeten uit: ondernemend, hardwerkend en overmoeibaar! 

Maar wie is nu Goddeeris… als bedrijf, maar ook als werkgever?

Aan de basis van een sterk werkgeversmerk ligt een authentieke en eerlijke employer value proposition, de belofte die je maakt aan je huidige en toekomstige medewerkers. Het is je drive als werkgever: Dit zijn we! Dit maakt ons aantrekkelijk en anders. Door middel van een diepgaande analyse onder de vorm van brainstorms en enquêtes met zowel management als werknemers creëerden wij samen met Goddeeris een krachtig werkgeversimago.

De huidige werknemers zijn van groot belang, zij kennen immers het bedrijf als geen ander! Door middel van hen vanaf dag 1 te betrekken bij het employer brand traject zorgde dit voor betrokkenheid en meer engagement.
Ook de waarden die werden ontwikkeld op basis van de analyse werden nog eens finaal afgetoetst bij de eigen medewerkers op een ludieke manier. Tijdens een intern WK event onder de vorm van bierkaartjes. Het invullen van een enquête werd opeens veel aangenamer. Alles start namelijk bij interne communicatie. Een duidelijk plan van aanpak werd opgemaakt waarin we acties ondernemen om van de medewerkers van Goddeeris rasechte ambassadeurs te maken.