Well Communications

30% groei voor Optiekpunt

Starten als jonge ondernemers

Alex en Heleen zijn ambitieuze vakmensen en klopten enkele jaren geleden bij WELL aan om hun winkel beter in de markt te zetten in Roeselare. Optiekpunt gaf Well de opdracht om hen bij te staan bij de aanpak en uitrol van alle communicatie. Hun optiekwinkel is gevestigd in een zijstraat van de winkelstraat waardoor ze wat visibiliteit misten.

Ruimste assortiment brillen en merken

In eerste instantie was het vooral belangrijk om genoeg notoriteit op te bouwen, te zorgen dat we lokaal beter in beeld kwamen bij onze doelgroep.In Roeselare en omstreken zijn er reeds enkele sterke spelers waardoor het zeer belangrijk was om een duidelijke differentiatie te bepalen.

Heb jij ons gezien?

Relevante marketingcampagnes daar draait het om! In co-creatie gaan we aan de slag met een jaarprogramma én een fix budget. We bepalen daarin de gepaste tools zoals bijvoorbeeld busreclame, direct mailings, advertenties,… in functie van de doelgroep, timing en budget per tool. Op die manier kunnen we gefaseerd het budget inzetten, de tools evalueren en desnoods bijsturen.

Award winning campagnes

Gezien Optiekpunt zo gegroeid is door de jaren heen, in alle facetten, hebben we hun identity wat meer maturiteit gegeven. Op die manier groeit de brand identity van Optiekpunt als het ware mee...

Bovendien werd Optiekpunt 3 x genomineerd voor Roeselare marketing Award, wonnen ze ook effectief de felbegeerde Roeselare marketing Award en zette ze jaar na jaar een fikse groei neer.