Well Communications

Optimaliseer je conversie en verkoopsproces

Veelal spreken we bij conversie over het omzetten van een websitebezoeker naar een lead die contact opneemt of een bestelling plaatst op jouw webshop. Conversie kan echter ook geoptimaliseerd worden op niveau van jouw winkel (POS) of toonzaal, want het uiteindelijke doel van conversie is om sales te genereren.
Niet alleen zijn wij geïnspireerd, maar we realiseren ons dat de inspiratie het resultaat was van nieuwe opties die we hadden geëxploreerd, ze resoneren met onze missie en waarden. We voelen vertrouwen om het ook in beweging te brengen. Het gaf ons opnieuw adem in een tijd vol onzekerheid. Wij kunnen verder groeien en hebben daar ook zin in!
Niek Ghekiere - directeur
AgapeBelgium

Ontdek onze conversie aanpak

Het optimaliseren van conversie is een continue proces van analyseren, implementeren, meten, evalueren en terug bijsturen. Er bestaat met andere woorden niet zoiets als een universele marketingmachine die telkens weer inzetbaar is. Samen ontwikkelen en optimaliseren we op maat van jouw product, jouw markt en jouw klant de meest rendabele sales funnel.

Kick-off meeting

Wat is jouw huidige conversieratio? Weet jij precies hoeveel bezoekers je op jouw website krijgt en hoeveel er effectief contact opnemen en overgaan tot offertevraag of bestelling? Tijdens de kick-off brengen we deze in kaart en bepalen we de scope, de ambities en verwachtingen van het traject. 

Audit

In de audit-fase gaan onze experts aan de slag met tal van analyse tools en brengen we op die manier de huidige situatie volledig in kaart. We gaan het surfgedrag na via Google Analytics en Hotjar, voeren een zoekwoordonderzoek uit om na te gaan op welke termen nu effectief gezocht wordt op Google. We analyseren de huidige site en checken op gebruiksgemak (user experience) en de duidelijkheid van CTA's (call-to-action)...
Kortom dit pakken we heel gefundeerd aan om de performance van jouw marketing te verhogen.

Strategisch plan

Alle analyses presenteren we netjes in dit aanpakplan. We definiëren de huidige conversieratio's en de stappen die we moeten ondernemen om het rendement te verhogen. Deze handige checklist bevat niet alleen nieuwe acties, maar ook werkpunten om de bestaande flow of tools te optimaliseren. Heel vaak merken wij dat kleine aanpassingen al een merkbaar verschil maken.

Performance

Met een handig en overzichtelijk dashboard volg je probleemloos de evoluties en rendement op. Constante evaluatie, A/B-testing en bijsturing zorgt voor een optimale groeicurve. 

Succesvolle conversie campagnes

Post X

95% bezettingsgraad binnen 8 maanden tijd

Optiekpunt

30% meer omzet dankzij goeie campagnes

URSA

Méér online awareness voor URSA

Verbeke

Een cocooncampagne die resulteert in directe verkoop voor Verbeke Haarden

Busworld

360° approach voor Busworld
DRAG

Haal je genoeg leads binnen?

Kom bij ons op de koffie & boek jouw gratis inspiratiesessie. Wij delen graag onze visie en helpen je groeien met pragmatische tips & tricks
Maak een afspraak