Well Communications

Een krachtige lanceringscampagne voor vida design

'Binnen wordt buiten'

Vida design, dé woonwinkel in hartje Roeselare, opende begin 2021 een nieuwe winkel met focus op outdoor beleving: ‘binnen wordt buiten’. Het concept slaat op het feit dat de tuin meer en meer betrokken wordt bij het huis. Het is duidelijk dat deze opgaande trend zich ook zal blijven voortzetten. Een goeie zet dus om hierop in te spelen. 

Doel? Een omzetstijging van 50%!

De uitbreiding van de nieuwe winkel moet zorgen voor een omzetstijging van 50% en dient dan ook gelanceerd te worden met een maximale impact. Daarvoor bedachten we een krachtige lanceringscampagne, verspreid over meerdere weken om het concept de wereld in te sturen.


Ready, set, go!

De lancering van de campagne kan alleen een succes worden als de strategie goed zit.
We moeten namelijk goed weten wat we willen vertellen, wie we willen bereiken en wat ons plan van aanpak is. Op basis hiervan hebben we bepaald welke tools en kanalen we inzetten om het effect van de campagne te maximaliseren. We brachten alle kanalen en touchpoints voor de campagne in kaart, gebaseerd op de zes buyer persona’s die we samen met vida design creëerden.  

Om awareness en maximaal bereik te creëren rondom de lancering zetten we in op 4 kanalen:

  • Online actie: adventskalender 
  • E-mail
  • Social Media 
  • PR: persbericht

Ho Ho Ho!

Online adventskalender

Laten we even dieper duiken in de eerste tool 'online actie’. 

De nieuwe winkel opende zijn deuren begin 2021. Om dit bekend te maken bij zowel de bestaande, alsook potentiële klanten moesten we dus in december alles op alles zetten om bereik te creëren. December is een echte feestmaand, met kerst als hoogtepunt. Het is dan ook dé ideale periode om jezelf of anderen in de watten te leggen, dat mochten we dus absoluut niet laten liggen. 

Daarom telde vida design samen met hun klanten en volgers af tot kerstmis. Met een online adventskalender introduceerden we geleidelijk aan de nieuwe winkel. Af en toe presenteerden we ’buiten’-artikelen als tip naar de klanten toe. Met deze adventskalender nodigden we de bezoekers uit om in de maand december elke dag een nieuw vakje te openen. Dagelijks maakten deelnemers kans om iets te winnen.

Om mee te doen, moesten de deelnemers een vraag invullen. De antwoorden waren terug te vinden ergens op de website van vida design. Hierdoor zetten we merken en nieuwe producten in de kijker en raakten surfers nog meer wegwijs in de webshop. 

Het resultaat:

De adventskalander werd gedeeld via social media, e-mail en via een aanklikbare banner en pop-up op de website. Op maar liefst 24 dagen tijd namen er 622 bezoekers deel aan de online actie en 255 ervan klikten door naar de website. De bezoekers op de huidige website is in die periode gestegen met 61,09% in vergelijking met december vorig jaar. Als dat geen krachtige campagne was!

Dankzij de uitgebreide communicatie rondom die nieuwe winkel die we zowel verspreidden via de online adventskalender, alsook via e-mail, social media en de pers, werd de opening een groot succes! 

Méér resultaat halen uit jouw communicatiecampagnes? Dat kan!

Contacteer ons