WELL logo
Well Communications

Cocooning resulteert in directe verkoop voor Verbeke

Warme oplossing in deze donkere tijden

December, we kennen het als de koudste & donkerste maand van het jaar. In 2020 hadden we zelfs geen kerstmarkten noch kerstfeestjes om naar uit te kijken. Thuisblijven was dé boodschap. Maar thuisblijven hoeft geen straf te zijn als je van je woonkamer een gezellige cocon maakt. 

Wat is er gezelliger thuis dan een warme haard? Net op deze troef hebben we ingespeeld voor de nieuwe -wel zéér sfeervolle- conversiecampagne van Verbeke Haarden.

Haarden en kachels op maat van iedere woning

Verbeke Haarden verkoopt al sinds 1927 haarden en kachels op maat voor iedere woning. Je kan dus stellen dat ze heel wat ervaring achter de kiezen hebben.
Deze ondernemers kennen niet-aflatende ambities en klopten bij WELL aan om verder te groeien én het rendement in kaart te brengen van hun diverse campagnes. 

In een eerste fase hebben we hun brand promise onder de loep genomen en dat vertaald in een nieuw logo en gloednieuwe website.

Leads genereren

Download het Verbeke inspiratieboek

Verbeke had reeds een inspiratieboek over haarden & cocooning. Deze hebben we gedeeld via social media.
In de maand december hebben we 79 potentiële leads aangetrokken die het inspiratieboek downloadden. 
79 gezinnen kwamen voor een eerste maal in contact met Verbeke Haarden.

Dan is het natuurlijk zaak om snel te handelen. Dit zijn immers kwalitatieve leads die duidelijk geïnteresseerd zijn in een haard -en in het beste geval- om een haard te kopen. Waarom zou jij anders een inspiratieboek downloaden?

Wat deden we daarna precies?
We hebben ze gekoesterd en warm gemaakt zoals Verbeke Haarden dat nu eenmaal doet. De 79 nieuwe leads hebben we bedankt met een cadeaubon van maar liefst 250 euro korting op de aankoop van een haard of kachel bij Verbeke Haarden.

De eerste conversie na 1 week

Het resultaat? In de maand december downloadden maar liefst 11 van onze 79 leads de cadeaubon. Na 1 week werd de eerste cheque gebruikt in de winkel, en zo was de eerste conversie al binnen! Missie geslaagd. 

Uiteraard blijft deze campagne lopen tijdens de gezellige maar barre winterperiode. Mid februari is de cheque naar zo'n 140 mensen verstuurd die op hun beurt het inspiratieboek hebben gedownload. And we are still counting!

De campagne gaf de verkoop deze winterperiode een échte boost. Zo zie je maar dat een goed doordachte social media campagne niet alleen zorgt voor goede leads, maar ook bijdraagt tot effectieve conversies.

Hoe scoren jouw campagnes?

Bekijken we het samen?