Well Communications

Ontwikkel een uitstraling die inspireert en aantrekt

Branding is meer dan een sterke naam en een mooi logo. Branding gaat over het vertalen van jouw unieke bedrijfsDNA in een herkenbaar identiteit. Identiteit is wie je werkelijk bent, jouw waarden waar jij en je onderneming voor staan. Branding is het vertalen van jouw kernwaarden in een consistente stijl die probleemloos geïntegreerd kan worden naar elke vorm van communicatie.

Een authentieke brand zorgt voor een hogere herkenbaarheid en differentiatie, maar bovenal zorgt het om op een subtiele manier de juiste prikkels uit te sturen naar de juiste klant. Hoe sterker de identiteit van jouw bedrijf, hoe sterker de band tussen jouw unieke doelgroep en jouw unieke brand.

En tenslotte is een brand veelal het eerste contactmoment met potentiële, nieuwe klanten en zoals je intussen weet heb je maar één kans om een eerste goeie indruk te maken. Benieuwd hoe prospects jouw brand ervaren?

WELL luistert, interpreteert en helpt ideeën vertalen naar creatieve concepten. Samen met ons werken ze keer op keer naar een afgewerkt product toe waarop iedereen ongelooflijk trots kan zijn.
Miriam Vandenbulcke - Sales & Marketing Assistant
Goddeeris

Onze aanpak bij brandings

Het spreekt voor zich dat dit een grondige aanpak vraagt en ook hier gaan wij niet over een nacht ijs. Via een goed uitgekiende methodiek slagen wij er in een 'foto' te maken van de huidige perceptie en buigen we die om naar de gewenste perceptie. We doen de nodige research en toetsen deze af met de markt en jouw doelgroep. Binnen dit traject hebben we maar één doel voor ogen het ontwikkelen van je eigen, unieke brand. En of het nu gaat over B2B of B2C, een sterk merk blijft altijd overeind, vooral in crisisperiodes of bij grote marktveranderingen.

Analyse

De zoektocht naar jouw unieke identiteit start bij ons zoals steeds in het salon. Tijdens deze drie tot vier uur durende sessie gaan we samen met jouw team op zoek naar antwoorden op pertinente vragen. Wie zijn we? Wat maakt ons relevant? Wat is onze belofte naar de markt en de klant en wat maakt ons echt wel uniek? Dit en veel meer vragen passeren de revue op een ongedwongen, maar vooral doordachte manier. Met deze sessie garanderen we niet alleen veel inzichten, maar ook heel veel goesting om aan de slag te gaan met jouw nieuwe brand.

Naming

Nood aan een nieuwe naam? Dan gaan we op zoek naar jouw bedrijfs- of merknaam. In dit proces distilleren we uit de talrijke namen net die ene unieke, passende naam die voldoet aan alle criteria. We dubbelchecken niet alleen op niveau van uniciteit en authenticiteit, maar gaan tevens de beschikbaarheid na en doen we een eerste confrontatie met ons testpanel.

Logo design

Ons creatief team verwerkt de moodboard, lettertypes, kleuren en stijlen in een eerste conceptstudie. Uit deze eerste pennentrekken extraheren we een aantal voorstellen die we aftoetsen met jou en je team. Hierna gaan onze art directors terug aan de slag om jouw sterke logo te creëren.

Baseline

Een bedrijfsnaam of brandname vertelt veelal niet wat we doen of wie zijn. Deze subtiliteit kunnen we kwijt in een sterke baseline of slogan. Een baseline kan dus cruciaal zijn om de juiste doelgroep te benaderen.

Corporate tools

Het logo integreren we in de algemene bedrijfscommunicatie. Standaard werken wij een 6-tal basis huisstijlmiddelen uit zoals een briefhoofd, e-mailhandtekening, social visuals, fleet, of andere tools. We bepalen deze samen met jouw team zodat jullie snel aan de slag kunnen met de nieuwe brand.


Brandvisual

Een sterk beeld vertelt soms meer dan duizend woorden. Het is net die kracht die wij vertalen in een beeld die eigenlijk op een unieke manier een 'foto' vormt van jouw identiteit. De brand visual doet wonderen op jouw fleet, ads of marketingtools en zorgen net voor die extra uitstraling.

Brandbook

Wij leveren standaard een digitale stylesheet aan van het logo in al zijn facetten, afgeleiden en extenties. Hiermee kun je probleemloos intern aan de slag en vind je de basis richtlijnen omtrent het gebruik van het logo, de typo, kleuren en positionering. Met een upgrade naar een brand book beschik je over uitgebreide guidelines om de huisstijl op een grotere schaal verder te ontwikkelen of uit te rollen.

Succesvolle brandings

Bob Monteyne

Een brand visual die gesmaakt wordt

Goddeeris

Een branding die er boenk op zit

Post X

95% bezettingsgraad binnen 8 maanden tijd

Busworld

360° approach voor Busworld
DRAG

Nood aan een goeie eerste indruk?

Kom bij ons op de koffie & boek jouw gratis inspiratiesessie. Wij delen graag onze visie en helpen je groeien met pragmatische tips & tricks
Maak een afspraak