Twitter vernieuwingen: handig voor bedrijven?

Volgens WELL schuilt de kracht van een organisatie, product of merk ook in haar vaardigheid om kort op de bal te spelen. Daarenboven blijkt het vooral voor merken van levensbelang om (digitale) virale mechanismen doelgroepspecifiek in te zetten. Om die 2 redenen vinden wij het belangrijk dat iedereen op de hoogte is van “de nieuwe Twitter”.

Finaal profileert Twitter zich met deze nieuwe vormgeving als
huis-tuin-en-keukentoepassing die voor iedereen makkelijk te gebruiken is – ook voor zij die niet noodzakelijk weten wat een #hashtag of een @reply is.
Twitter toont op fly.twitter.com zelf een algemeen overzicht van de vernieuwing: aan jou om die te ontdekken.

Aan ons om kort te schetsen wat dit voor bedrijven, merken en producten kan betekenen…

Steeds meer gelijkenis met Facebook en Google+:

Twitter werkt nu ook echt rond het idee van profile pages en stuurt de gebruiker ook op ontdekkingstocht via persoonlijke connecties en hun recente activiteit. Conversaties worden ook in-line getoond, waarbij media (video en afbeeldingen) in de berichten staan.

Dat heeft voor merk-en productaccounts als groot voordeel dat je perfect kan voorbereiden wat een nieuwe bezoeker op jouw profielpagina ziet. De mogelijkheden om het pad van een bezoeker te bepalen zijn uitgebreid. Je hoeft een surfer dus niet onmiddellijk te laten doorklikken naar je eigen website(s), want er kan meer branded content langer blijven staan op je profiel.

Twitter reikt overduidelijk de hand naar merken, producten en organisaties:

Merken en bedrijven krijgen veel meer mogelijkheden om hun accounts te stylen en er een zeer sterke brand identity mee uit te stralen. Daardoor wordt een nog groter onderscheid tussen particuliere accounts en merkenpagina’s in de hand gewerkt.

Een zeer tastbaar voordeel voor bedrijfsmatige Twitter-accounts, is dat je terzelfdertijd met meerdere profielen kan inloggen. Twitter laat je dan eenvoudigweg scrollen tussen je profielen om er 1 op te roepen. Dit zal de geforceerde interactie tussen verschillende profielen motiveren.

Cross-platform consistente functies en lay-out:

Zo zijn bijvoorbeeld de mobiele versies (apps en mobiele site) nu ook volledig volgens het zelfde stramien opgebouwd. Twitter probeert nu zoveel mogelijk de nieuwe mobiele gebruikers bij de native toepassing of de browserversie te houden.

Tweets inplanten op andere kanalen kan vanaf nu:

Tweets kunnen interactief worden overgenomen en embedded worden op andere webplatformen zoals blogs en websites. Dat houdt in dat je nu op een site rechtstreeks interactie met de tweet in een tekstblok kan hebben. Via een ‘gewone’ webpagina (buiten twitter.com) zal je dus kunnen reageren op een tweet of tweep. Er wordt ook in real-time aangegeven wanneer de tweet geschreven is en de functionaliteiten zijn dezelfde als op de twitter.com-versie.

Wanneer is het jouw beurt?

Voor een groot deel van de Twittergebruikers ‘aan onze kanten‘ zal de nieuwe interface van Twitter pas binnen een aantal weken beschikbaar zijn. Geen nood, je hoeft er niet zelf naar op zoek te gaan; hij zal zichzelf wel bij jou aanbieden.
En gebruik je Twitter ook op mobiele platformen (apps of mobiele site van Twitter), dan zal je eerstdaags al in avant-première de nieuwe interface ontdekken.

bronnen:
Brian Solis, Fly.twitter.com, Twitter advertising blog, Twittermania.nl, PSFK, Digimedia en Vitrue

Door: Arne
Tags:
Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Connect with Facebook

*